9 sep. 2010

En rolig fiskerapport från en riktigt rolig gäst!

"Hej

Idag var jag uppe i lungan (hade faktiskt tagit tjänstledigt, sådan abstinens hade jag).

Hade ett riktigt trevligt fiske, började att fiska vid slogboden 06 och hade direkt kontakt på nymf, sen efter 45min bestämde jag mig för att vandra nedströms bron förbi det fredade området och kom då fram till något som jag förmodligen inte kommer kunna sluta tänka på under långa kalla vintern, sandselet.

Jag förklarade för min fiskekompis om platsen, han började gråta:). det var en riktigt fin plats, perkfekt ström, helt själv och mycket fisk, samtliga 3 på röda nymfer, och jag vet inte hur många tappade förutom en som tog hela fluglinan så jag fick slänga mig i och springa efter linan i vattnet och försöka drilla fisken med händerna, tyvärr tappade jag den, sanslös fisk, den hoppade säkert 8-10 gånger och slutade aldrig att rusa.

hade riktigt j..la roligt och kanske inte hinner komma upp en gång till i höst men till våren kommer jag garanterat tillbaka.

/richard"